"Czarne" mitologie z ISKIER (i inne zbiory mitów)

czyli dyskusje na tematy wolne.

Moderatorzy: Nightchill, Dhuaine, Andrzej Miszkurka, Kalriem

"Czarne" mitologie z ISKIER (i inne zbiory mitów)

Postautor: Thaarael » 18 listopada 2016, 23:46 - pt

Dzień dobry wszystkim :)

Chciałem forumowiczów prosić o pomoc w nietypowej sprawie: otóż jakiś czas temu postanowiłem sobie (dość ambitnie) skompletować wydawane w Polsce zbiory i opracowania mitów i legend, częściowo z czystej ciekawości, częściowo ze względu na przyszłe plany (studiuję Sztukę Pisania, mam w planach pisanie fantastyki - być może niektórzy forumowicze udzielający się na forach Nowej Fantastyki i Drugiego Obiegu pamiętają mnie z nich [mój trudny w owym czasie charakter, i dość mocne zgimbusienie raczej trudno wyrzucić z pamięci...]). W każdym razie napotkałem dość zasadniczy problem: otóż nie umiem z jednej strony znaleźć jakiegoś godnego zaufania spisu pozycji wartych zainteresowania (ze względu na poziom merytoryczny i dostępność dla laików - chodzi mi przede wszystkim o pozycje wydawane w latach 70. i 80., do zdobycia w antykwariatach, w cenach nie będących zaporowymi dla studenta), a z drugiej - mam dość poważny problem z określeniem dokładnej ilości oraz tytułów pozycji których wartości jestem pewien, tzn. mitologii wydawanych przez ISKRY.